Posiadam akwarium o litrażu 120 l, w nim pielęgnuję ryby akwariowe takie formy jak, glonojady kiryska 9 neonów wiele gupików, molinezję i paltki i mieczyki i, w ostatnim czasie dodatkowo zastanawiałem się o dokupieniu rybek pary barwniaków czerwonobrzuchych.

Mam nieco obiekcji co do sprawunku nowych ryb, jako że poniektórzy akwaryści gadają iż ryby akwariowe barwniaki zlikwidują trochę rybek w baniaku, i muszę znaleźć trafny fortel na ślimaki bo miałem bocją wspaniałe lecz gdy mi padły to ślimuny na świeżo się zregenerowały w liczebności ich. Dowiedziałem się że przy mej obsadzie rybek akwariowych barwniaki są zabronione, ryby akwariowe w akwarium mam na styk albo przerybione akwarium. Następną sprawą błędną jest hodowanie ryb kirysków pojedynczych sztukach najakuratniej trzymać je w większej ławicy, najpoprawniej powinno się je trzymać od 3 osobników w wzwyż. Cofając się do ryby akwariowej bocji jest to ryba akwariowa stadna a w baniaku 120 l przy tej stadnej rybie to mało, a juz na pewno za ciasne akwarium dla bocji wspaniałej.

A ślimaki spróbuję brać fortelem, dostałem radę od akwarysty, abym spróbował wsadzić do zbiornika gotowany fragment marchewki wieczorem, zdaje się przez noc ślimaki powinny się na niej zebrać, i takiż zabieg mam powtarzać do skutku.

Comments are closed.