Jakiś czas temu trapiło mnie pytanie, na które nie znałem odpowiedzi, a to że jestem intelektem ścisłym to zapytanie jest czysto teoretyczne. Chodzi mi o akwariowe ryby kiryski, jak zachowały by się kiryski, jeżeli podawał bym im tylko suchy pokarm mam tu na idei pokarm który nie schodzi na dno od razu jak np. płatki w nie niewielkich porcjach.

Czy ryby akwariowe kiryski padłyby z głodu czy podpływały do powierzchni wody akwarium najeść się. Akwariowe ryby kiryski żywią się bardzo podobnie jak glonojady, czyli szukają pozostałości pokarmu na dnie baniaka w żwirze. Zasadniczo inne ryby akwariowe tego typu pokarm by dostawały to jakakolwiek resztki opadały by na dno. Nawet jak bym hodował wyłącznie kiryski to nie ma jednak pokarmu nie opadającego na dno, jakikolwiek pokarm dla rybek po pewnym czasie opada. Kiryski podpływają do powierzchni jak chcą żywić się. Fundamentalną zależnością tu jest, jak gigantyczne masz akwarium, jakie inne akwariowe ryby masz itp.

U poniektórych akwarystów kiryski wyglądają jak tłuściochy a nie odżywiają ich żadnymi dodatkowymi pokarmami. Wystarczy iż wrzucisz do baniaka tyle pokarmu iż część opadnie na dno, a część pożywienia będzie se pływać po tafli. Jeśli kiryskom nie wystarczy to co spadło na dno baniaka to pozbierają sobie resztkę z powierzchni. Jeżeli chcesz możesz kupować im naturalnie jedzenie kirysek nie widzę tu naprzeciw wskazań.

Comments are closed.