W moim jednym z akwariów w którym hoduję ryby akwariowe pojawił się na korzeniu biały nalot, meszek, jeszcze nie wiem co to jest i czy to może być niebezpieczne dla ryb akwariowych, ale zamierzam się dowiedzieć.

Pierwsza myśl która przyszła mi do głowy to to że jest to najprawdopodobniej jakiś rodzaj pleśni musiałem rybki akwariowe chronić przed tym. Może korzeń nie odpowiednio spreparowałem lub popełniłem jakieś błąd coś przeoczyłem przy ostudzaniu owego korzenia. Co teraz dalej mógł bym zrobić, jednym z wyjść jest najlepiej wygotować korzeń jeszcze raz w soli na początku i potem w samej wodzie. Niektórzy akwaryści hodujący rybki akwariowe też mieli taki przypadek, np. po paru tygodniach po wsadzeniu korzenia do akwarium, podobno nawet w tym wypadku nic nie daje gotowanie korzenia nawet przez czas 24 godziny, podobno to może pojawiać się tak długo aż samo nie zniknie. W jednym przypadku meszek przeszedł na korzeń, który już był w akwarium ponad rok czasu i ponoć ustąpiło to po okresie czasu ok. 2 do 4 tygodni. Rybki akwariowe podobno nie odczuwają skutków ubocznych (ale tu nie jestem tego pewny na 100%). Większość grzybów niszczy temperatura powyżej 50 stopni Celsjusza, wiec lepiej mimo wszystko wygotować korzeń ponownie.

Starszy wpis: Jakie akwarium wybrać

Comments are closed.