Od jakiegoś czasu mam komplikacje w mym zbiorniku z rybkami akwariowymi. Akwarystykom zajmuje się pare miesięcy, mam akwarium o wielkości 120l, mam w nim ryby akwariowe takie jak mieczyki, gupiki, danio malabarskie, glonojady , kosiarki oraz skalary.

Właśnie od kilku dni ktoś obszarpuje gupikom samcom ogony, z przykrością muszę stwierdzić jeden już mi padł. Pewnego razu przeczytałem iż razbory klinowe są zdatne do podgryzani ryb akwariowych z dużymi ogonami. Ale chwileczkę toż w baniaku trzymam również inne formy ryb akwariowych, być może gupikom ogony obgryzają skalary przecie są to ryby akwariowe dość okazałe, to także może być ich podejście na uzyskiwanie jedzenia np. jak brzanki sumatrzańskie możliwe jest jeszcze że dodatkowo danio malabarskie podgryzaja płetwy gupikom, ponieważ toż razbory są z zasady pokojowymi rybkami. Same ryby akwariowe gupiki nawet same se obszarpują ogonki jak są głodne. I z niniejszego wynika iż zapewne będę musiał zmienić obsadę baniaka bo nie będę miał żadnego gupika w akwarium. Akwarystyka jest również sztukom kompromisu.

Jak na przykład zaprojektować własne akwarium w którym można hodować akwariowe rybki.


Comments are closed.