Mam zbiornik o objętości 20 l a w nim ryby akwariowe samca i samice bojownika w 20 litrowym baniaku. Chyba dołożę jedną lub dwie samice, sprawię jakieś fajne kryjówki, ale najpierw kupię większe akwarium.

Bojownik i różne ryby akwariowe cenią kryjówki, lecz z czego je zrobić, da się np. je wykonać z kokosa, z kamieni np jakiś płaski położyć jeden, dwa mniejsze, da się do bieżącego projektu użyć roślin, jednakże dla  bojowników jest to ewidentna sprawa nadzwyczaj potrzebna, myślę tu o roślinach akwariowych, o przeróżnej wielkości czy gęstości, liści i łodyg, musimy dodatkowo naturalnie nie zapominać o roślinach generalnie pływających może to być wgłębka, a co do ilości samiczek, na jednego samca winno wypadać kilka samiczek, ze 2-3 to właściwa ilość dla rybki akwariowej samca Betta splendens.

<strong>Bojownik ich układy</strong>
Mam baniak 30 l a w nim 3 akwariowe ryby bojowniki jednego samca, i dwie samice druga dokupiłem później, o co chodzi samiec gania po całym akwarium samice.

Me akwariowe ryby samice, także pomiędzy sobą też się gryzą, podszczypują i ganiają, obgryzają sobie płetwy i się obawiam, że jak tak w dalszym ciągu będzie to się pozagryzają czy to jest naturalne, mam zamierzenie dowiedzieć się owego. Widzisz bo z rybami akwariowymi bojownikami jest taka okoliczności, iż i samiec i samica mają własny charakter i temperament, samiczki bojka mają mniej okazały lecz zawsze zdoła posiadać ten charakterek własny. Bodajże kupiłem charakterną samiczkę do za małego baniaka, na tyle rybek bojowników.

Samice przeczytałem iż, jest pokaźna możliwość iż się pozagryzają w takim układzie. Myślę że lekarstwe na to, jest dokupienie wielu roślin, pływających i zakorzenionych w żwirku nic tu nie wspomoże. Najlepszym wyjściem nabyć większe akwarium ewentualnie oddać jedną samicę jednak którą – oto jest kwestia.

Comments are closed.