Akwariowa ryba denna, jednakowoż która
Chcę nabyć sobie rybę akwariową denną sumowatą itp. Do mego akwarium o pojemności 120l, pragnął bym aby posiadała cechy takie jak na przykład, długość do 7 cm , nie chciał bym by żyła w ławicach, i aby nie była rybą agresywną w stosunku do innych. Tym samym wziałem się za szukanie takiego gatunku rybek akwariowych.

Na początku wpadłem na pomysł, iż do mojego standardu poszukiwania ryby akwariowe kwalifikują się grubowarg lub np. piskorek. W jakim celu? Albowiem większość ryb akwariowych dennych żyje w stadach w ławicach nie bardzo spełnia moje rozwiązania w stosunku do rozmiaru oraz charakteru. Potem dobrnąłem do wniosku iż nie ma jednak większego sensu by nabywać pojedyńcze ryby akwariowe, natomiast to może bardzo zaszkodzić rybie aniżeli pomóc. 

Podmiana wody w zbiorniku a wystrój
Zastanawiasz się czy przy zmianie wody w baniaku jest dozwolone przekształcać ułożenie głazów, roślinek, korzeni, i tym podobne, czy myślisz raczej że powinieneś pozostawić stary wystrój do którego rybki akwariowe są przyzwyczajone.

Jeśli chcesz wprowadzić pewne przemiany w wystroju akwarium, to oczywiście ja nie zauważam większych zastrzeżeń, akwariowe ryby jak wiadomo dostrzegą różnicę w wystroju baniaka ale prędko się do niego dostosują. Chyba że chcesz, wymienić podłoże to wówczas musimy wyłowić ryby z zbiornika przed tym zabiegiem.

Ryby akwariowe gupiki z obgryzionymi ogonami.
W ostatnim czasie byłem widzem takiego zajścia rozdwojenia ogonów u ryb akwariowych gupików. Dietę miały rozmaitą. W baniaku mam jedynie ryby akwariowe żyworodne.

Czytałem, iż gdyby akwariowe ryby gupiki mają ogonki głównie rozdwojone a nie postrzępione, to może mieć na to wpływ brak soli (z tym że nie na pewno). Niektórzy akwaryści podają rybom akwariowym witaminy sera Fishtamin i nie mamją z tym ambarasu (soli nie dodają). Co może być tego przyczyną, np. są klasy, które posiadają takie właśnie rozdwojone ogonki, ale może to być również jakaś choroba. Ewentualnie ryby szczypią się jeden drugiego.

Comments are closed.