W moim zbiorniku hoduje rybki akwariowe gupiki, w bieżącej chwili jest to któreś kolejne właśnie podchowane potomstwo. A wśród nich posiadam jakiegoś dziwacznego samczyka.

W większość moich ryb akwariowych gupików, jest pomarańczowa w kropeczki nawet plamki, a ta forma, ryby akwariowej jest żółta z czarnym tułowiem, i do tego z jego ogona odchodzi 4 jakby nitki, są one dość szerokie i także kolorowe, jestem przeświadczony iż, nie jest to schorzenie, bowiem jako mała rybka akwariowa, jeszcze bez ubarwienia juz miał na ogonie takie wypustki. Przypuszczalnie wyhodowałem pewną nową dotąd nie napotykaną odmianę, akwarystyka ;-). Wielce możliwe jest iż, jakieś geny się uaktywniły. Te geny mogą być jakiegoś dawanego krewniaka. Kolega niegdyś miał troszkę podobną sprawę, jednak wyłącznie z ubarwieniem. W zbiorniku miał jedynie czerwone gupiki a tu narodziły się gupiki z biało żółtymi ogonami.

Glonojady padają
Moje pewne akwarium ma objętość 50 litrów, pływają w nim ryby akwariowe Gupiki. Zbiornik nabyłem jakieś 3 lat temu, lecz ostatnimi czasy dojrzałem nie codzienne zdarzenie.

W owym akwarium hoduje ryby akwariowe, 1 glonojada, rozmyślałem aby dokupić jeszcze jednego, lecz każde glonojady, jakie kupiłem w sklepie akwarystycznym giną po blisko miesiącu czasu. Wczoraj właśnie padły mi 4 glonojady. Napomknę tu że, kupowałem w odmiennych sklepach akwarystycznych, i zeszła ryba akwariowa przetrwała najdłużej bo około 3 miesięcy,  co działałem w tym czasie, w tym terminie podmieniałem wodę, toteż jednak myślę że to nie był powód. Glonojad którego mam ma blisko 3 lata. Temperatura wody w zbiorniku wynosi blisko 22 C stopni, czasie letnim wynosi około 25 C. Przyjaciel dawno temu mi opowiadał, że nie świadomie głodził glonojady, i tez mu padały, dlatego że w sklepie akwarystycznym zakomunikowali mu iż pałaszują tylko pożywienie dla ryb płatkowany. Potem począł karmić dodatkowymi pastylkami i od tamtej pory żaden mu juz nie padł.

Comments are closed.