Picture
Jakiś czas temu pozyskałem rybki akwariowe gatunki i korzeń do zbiornika, i on barwi wodę. Co z gałęzią robiłem aby korzeń ujarzmić. Gotowałem korzeń 2 razy po w przybliżeniu 25 minut w garnku w wodzie z solą, a następnie leżał dobę w zwykłej wodzie i zauważyłem że ciągle jeszcze wodę barwi.

Rozpocząłem  namyślać się czy korzeń powinno się gotować do czasu aż zaprzestanie korzeń w ogóle zabarwiać wodę czy delikatnie zabarwiać aż mu przejdzie i filtr poradzi sobie z owym zabarwieniem no i czy nie wadzi to gatunkom rybek w baniaku, jeżeli delikatnie koloryzuje wodę. Dowiedziałem się iż zabarwienie wody w akwarium gdzie trzymam ryby akwariowe platka, korzeń nie wątpliwie nie zaszkodzi ponoć i rybki akwariowe gatunki dają radę sobie z tym. Hobbyści ryb akwariowych jak mówią mają herbacianą wodę. Jednakowoż jeśli chcemy by korzeń zaniechał farbować to po po wielokrotnym przegotowaniu powinien korzeń coraz delikatniej barwić wodę w baniaku. Nawet jeżeli będzie troch barwił wodę na początku, to nic nie powinno zaszkodzić rybkom akwariowym. O ile chcemy mieć w mgnieniu oka czystą tzn. nie herbacianą wodę, możemy wykonywać częstsze podmiany wody w zbiorniku. 

Comments are closed.