Kiedyś dręczyła mnie myśli nad biotopem krajowych wód tzn. zbiornik z rybami zimnolubnymi takimi występującymi w lokalnych rzekach lud jeziorach

Rybki akwariowe egzotyczne bez trudu zdobyć i mnóstwo treści zdołamy o nich zdobyć. Jednakże mi do głowy przyszedł pomysł na akwarium dla lokalnych rybek które mam w polskich rzekach i jeziorach. Reflektował bym trzymać ławicę Leucaspius delineatus. Jest to rybka nadzwyczaj rozpowszechniona, a niektórzy rozpatrują ją za chwast w stawach hodowlanych, więc nie było by problemu z jej zdobyciem. Ów gatunek ryb podobno dorasta przeróżnie przekazują źródła od 6-8 cm nawet do 10 cm. Pożądał bym dysponować w akwarium ławicę 10-14 ryb do tego około 6 cierników lub 10 różanek. A co do baniaka to myślałem o zbiorniku powyżej 200 litrów. Być może w pewnej chwili podejmę się niniejszego projektu jak na razie to go odłożyłem na półkę.

Śliz przykład:
Ciało koliste, bocznie ścieśnione jedynie w partii trzonu ogonowego. Wąchy, dolnie usytuowany otwór gębowy dysponuje na górnej wardze sześć wąsików, cztery z przodu i dwa w kącikach warg. Brak fałdu podbródkowego.

Przedni otwór nosowy rurkowaty i długi. Brak ciernia ocznego. Ryba tycie, daleko ulokowane oczy.

Comments are closed.