Restart akwarium

5/27/2011

 
Naszedł termin żebym sprawił restart akwarium i muszę zaplanować co w dalszym ciągu uczynić. Przyznam się że jestem od niedawna akwarystą, blisko 2 lat trzymam ryby akwariowe w zbiorniku, że tak można określić.

Kilka rzeczy na początek muszę brać pod uwagę, przed wsypaniem żwiru podstawowego dać dowolny mały piaseczek, a później nawóz tylko który? I na to wszystko żwir, hmmm którego koloru, słyszałem pewnego razu iż naturalnie wygląda brązowy czy czarny i naturalnie samemu to sprawdziłem. Kolejnym czynnikiem jest tło? Zastanawiałem się przy niebieskim, można dać karton barwny za szkło? By przebojowo podkreślały się ryby akwariowe.

No i co dalej piasek mi odradził przyjaciel, albowiem jako młodzi akwaryści powinni brać pod uwagę, ponieważ stwarza on tzw, w zbiorniku strefy beztlenowe co może podobno uśmiercić ryby akwariowe. A jak bym go przykrył żwirem to dość trudno było by nakłuć piasek, by powietrze uszło. nawóz dam bezpośrednio pod żwirek, głębokości układania są zmienne dla różnych nawozów w stosunki od wyprodukowania poprzez odmienne firmy. Żwir mogę dać czarny, co powoduje iż eksponuje kolory rybek i w rzeczywistości dość odpowiednio przypomina naturalny (z różnych kontynentów świata. A tło najpoprawniej zmajstrować własnoręcznie.

Platki w 80 litrowym zbiorniku
W nieodległej przyszłości reflektował bym założyć nowe akwarium i akwariowe ryby, które będzie miało 80 litrów na razie większy mi się nie zmieści na szafce. Pewną z rybek akwariowych w moim nowym baniaku, wziąłem pod uwagę platki.
 
Posiadająć akwarium 60 l nie ma co hulać, choć mógł bym trzymać Neonki, kiryski, gupiki, zbrojnika niebieskiego wymogiem w tym przypadku jest to iż, musi być jeden nie zależnie od reszty obsady, razbory, hokejówki, Molinezje, harem prętnika, muszlowce. To są jak mówią akwariowe ryby jakie da się trzymać w 80 l akwarium. Jednakże nie wszystkie z powyżej definiowanych odmian ryb akwariowych jednocześnie jedynie właściwie dobrane.

Comments are closed.