Rozglądając się w sklepie akwarystycznym, zobaczyłem ryby akwariowe sumy rekinie, nawet mi się spodobały, chwilowo dopadła mnie koncepcja może zakupić do swojego zbiornika rekina.

Zanim zakupię jakieś rybki akwariowe staram się sporo o nich dowiedzieć, po co, dlatego aby rozeznać się jaka wielkości baniaka jest potrzebna dla danego gatunku rybek akwariowych z jakimi rybami są w stanie razem pływać. Począłem poszukiwać treści na temat tego gatunku rybki akwariowej w podręcznej mi literaturze i bez wątpienia w Internecie. W głównej mierze interesują mnie rzeczy wszystkie z nimi powiązane, czym je najodpowiedniej karmić, czy pielęgnować te ryby akwariowe jednostkowo czy raczej w ławicy, jak je rozmnażać, ich zapotrzebowania, potrzeby również ich otoczenie naturalne.

Przeczytałem iż, sum rekini to ryba akwariowa która dorasta do rozmiarów około 60 cm długości. Więc do mojego zbiornika o objętości 96 litrów absolutnie się nie nadaje, ma duży apetyt jest wszystkożerna i dość prędko rośnie, takie ryby akwariowe wolno wyłącznie hodować w baniakach o pojemności 600 – 800 l.

Akwaryści wyrażają się że ta ryba to pomyłka w świecie akwarystyki np. przez same jej rozmiary. Ta akwariowa ryba rośnie bardzo błyskawicznie, są to nadzwyczaj ciekawe rybki akwariowe, ale aby być w stanie podziwiać je w całkowitej monumentalności trzeba ogromnego akwarium. W mniejszych baniakach niż o pojemności 500 l karleją te ryby i niezmiernie się męczą aż strach.

Comments are closed.