Zastanawiałem się czy jest jakiś sposób wpłynięcie na płeć przyszłych rybek akwariowych tu weźmiemy dla przykładu dokładnie gupiki. U mnie za każdym razem gdy kocą się nowe ryby akwariowe to mam więcej samiczek niż samców. Pomyślałem czy mógłbym na to jakoś wpłynąć.

Myślę że jest to zupełnie dość naturalne że rybki akwariowe gatunki rodzą więcej samic niż samczyków. Matka natura chyba tak tym steruje żeby było więcej samic które będą mogły rodzić następne gupiki i tak w kółko. Takie praktyki niektórzy akwaryści uznają za zabawę w boga, i że jest to nieetyczne. Czytałem kiedyś o wpływie ph wody w akwarium na płeć pyszczaków i jeden z zachodnich akwarystów, na podstawie własnych przeprowadzonych badań wysnuł wnioski że w wyższym pH wody rodzi się więcej samców ryb akwariowych, a natomiast w niższym więcej samiczek. Możliwe że natura tak ustaliła w zależności od ph tak się dzieje. Podobny wpis: Ryby akwariowe pielęgnice razem


Comments are closed.